Virksomhedsunivers skal lokke unge til fødevarebranchen

Future Food har lanceret et »virksomhedsunivers«, som tydeliggør forbindelsen med uddannelse og efterfølgende karrieremuligheder.

Der er plads til at langt flere unge vælger en karriere i fødevarebranchen, der byder på både gode job- og karrieremuligheder.

Det er baggrunden for Future Food, som er fødevare- og landbrugsbranchens fælles kampagne for at rekruttere flere unge til branchens uddannelser, gerne vise de unge der står og skal vælge en uddannelse.

Derfor har parterne bag kampagnen, heriblandt Landbrug & Fødevarer, lavet et 'virksomhedsunivers', som tydeliggør forbindelsen med uddannelse og efterfølgende karrieremuligheder. Det skriver Landbrug & Fødevarer på sin hjemmeside.

Virksomhedsuniverset er netop lanceret, men det er planen løbende at udvide kredsen af virksomheder. Blandt de virksomheder, der allerede er en del af virksomhedsuniverset, er Chr. Hansen, Danish Crown, Palsgaard, Danish Agro, DLF, HKScan, Teknologisk Institut og Vestjyllands Andel.

Bag Future Food står: Dansk Industri, GLS-A, Landbrug & Fødevarer, 3F, IDA, JA / DM Bio og Tænketanken Frej. Se mere på www.futurefood.nu.

Læs også