Tre kæder står for over halvdelen af øko-salget
Rema 1000 har for første gang indtaget førstepladsen i det økologiske dagligvaremarked. Sammen med SuperBrugsen og Netto står de tre kæder nu for 51,7 procent af omsætningen.

Frugt, grønt og mejeri var de dominerende varegrupper og stod tilsammen for 61 procent af det økologiske salg i 2024. Foto: Colourbox
Kampen om at være Danmarks førende økologiske dagligvarekæde var tæt i 2024. For første gang har Rema 1000 overtaget førstepladsen foran SuperBrugsen og Netto.
Ifølge rapporten »Dagligvarehandlen Økologisk Markedsrapport 2025« fra Økologisk Landsforening udgør de tre kæder tilsammen 51,7 procent af den samlede økologiske dagligvareomsætning.
2024 var præget af et stærkt prisfokus, butiksomlægninger og overtagelser.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her