Økogris skal promoveres i to nye kampagner

Foråret er kommet til landet. De økologiske køer er kommet på græs og grillsæsonen står for døren. Det er dermed også højsæson for kampagner for grillegnet kød af god kvalitet.

Friland A/S, der er et datterselskab af Danish Crown, kører i øjeblikket en digital kampagne, som benytter de økologiske landmænd som ambassadører for kød, der er produceret med høj dyrevelfærd. Det skriver mediet Økologisk Nu.

I slutningen af maj følger Økologisk Landsforening så op med en kampagne.

Men selv om foreningens kampagne har et erklæret mål om at få forbrugerne til at spise mere økologisk grisekød, er hovedbudskabet ikke, at de skal købe mere kød. Derimod handler det om, at vi skal vælge kød af højere kvalitet, når vi spiser kød, lyder det fra foreningens base i Agro Food Park i Aarhus.

- Det, mener vi, at man kan gøre ved at spise mere økologisk grisekød, siger kampagneleder Mads Thygesen fra Økologisk Landsforening.

Læs også