Hos Maykers kan man få printet en personlig QR-kode til sin maskine. Når QR-koden bliver skannet med en telefon, kommer reservedele til maskinen frem online.
Landmænd i Danmark har med Maykers fået ders egen online-handelsplatform, og nu vil firmaet gøre landmandens onlinehandel endnu lettere.
På NutriFair kan man således komme forbi standen hos Maykers og få printet et stort klistermærke til traktoren – som er skræddersyet til netop den enkelte maskine.
- Landmanden får printet sit klistermærke hos os, så kan det klistres på traktoren udvendig eller hænges op på kontoret eller i frokoststuen, forklarer marketingspecialist hos Maykers, Lena Rosing.
Ved at scanne QR-koden med telefonens kamera bliver man ledt direkte ind på Maykers.dk under den liste af reservedele, der passer præcist til den maskine – det er en liste med både originale og uoriginale dele, som passer 100 procent til maskinen.
Nem bestilling
Tanken bag systemet med QR-koden er, at det skal lette bestillingsprocessen: Landmanden slipper for fejl i bestillinger, han slipper for at forklare modelnumre eller specifikke reservedele over telefonen. Lederen kan tilmed få føreren af traktoren og andre ansatte til at lægge reservedele direkte i kurven på handelsplatformen og skal efterfølgende blot godkende købet.
- Bedrifterne bliver stadig større, og det stiller krav til kommunikationen på arbejdspladsen generelt, også i forhold til indkøb. Man går ikke op ad hinanden, og i stedet for at gemme en indkøbsliste på en blok, eller skulle koordinere på tværs af afdelinger – så kan grej og dele tilføjes løbende, når behovet opstår – for eksempel via telefonen i marken. Hos maykers.dk vil vi gerne gøre det nemmere for landmanden generelt i hverdagen, og ikke kun når han sidder foran computeren, siger Lena Rosing.
Spin og vind
På NutriFair glæder Maykers.dk sig til at møde beslutningstagere fra landbruget ansigt-til-ansigt. Virksomheden er i konstant udvikling, og derfor håber de på at få nye idéer med hjem, der kan gøre platformen endnu bedre.
- Vi er meget interesserede i at høre landbrugets erfaringer med at handle online og bruge vores platform. Vi vil virkelig gerne snakke med landmænd og forhandlere om, hvad de ønsker sig af en platform som vores. Vores primære fokus er nemlig at udvikle og optimere vores online-redskab til landmanden, så det skal han selvfølgelig selv have indflydelse på, lyder det fra Maykers.
Ud over at printe QR-koder på standen, så vil Maykers.dk også udlodde præmier via deres lykkehjul. Besøgende på NutriFair kan gratis tilmelde sig konkurrencen og få et lod til lykkehjulet.
- Tilbage i 2019 havde vi lykkehjulet med på NutriFair, og det var en rigtig sjov og hyggelig måde at komme i snak med de besøgende. Vi gentager succesen, og i år vil der være præmier til en værdi på op til 4.000 kroner, fortæller Lena Rosing.
På Maykers stand vil folkene bag firmaet stå klar til en snak, men man kan også møde flere af Maykers såkaldte partners – altså forhandlere og leverandører, som sælger produkter via Maykers-platformen.