Avis: Arla opruster i Kina

Arla sender snart øko-mælk, øko-mælkepulver og diverse ostevarianter ud til de kinesiske forbrugere

I det seneste år er Arlas salg i Kina øget med omkring 50 procent, og det langsigtede mål er at øge omsætningen i Kina til 3,5 milliarder kroner i løbet af fem år. Det skriver Jyllands-Posten.

For at sætte endnu mere fart på væksten, begynder Arla snart at sende økologisk langtidsholdbar mælk ud til de kinesiske supermarkeder.

- Mælken kommer fra 40-50 vestjyske gårde, som er blevet certificeret af de kinesiske myndigheder. I løbet af et år vil de økologiske varer være ude i omkring 8.000 kinesiske butikker, siger direktør for Arlas aktiviteter i Kina Frede Juulsen til Jyllands-Posten.

Økologisk mælk sælges for op mod 25 kroner pr. liter i Kina. I løbet af de kommende måneder begynder Arla desuden at sælge økologisk mælkepulver, og senere i år kommer man på banen med forskellige oste – deriblandt Lillebror-ostehapsen.

- Arla er endnu ikke et kendt navn i Kina, men vi begynder nu at køre tv-reklamer, som skal styrke de kinesiske forbrugeres kendskab til vores varemærke, lyder det fra Frede Juulsen.

Læs også