Navnenyt uge 32-21 Nord
Vinderne af Produktprisen 2021
Næsten 120 danske producenter havde i år tilmeldt deres produkter til Produktprisen, som Coop laver i samarbejde med »Sol over Gudhjem«- Danmarks største kokkekonkurrence. Nu er vinderne kåret i kategorierne mad, drikke, konfekture og innovation.
Finalen i den store landsdækkende produktpris bliver normalt afholdt på havnen i Gudhjem. I år var konkurrencen på grund af Covid19 imidlertid flyttet til den noget mindre location på Melstedgård i Melsted, Bornholm. Tolv finalister dystede om de fire priser, og producenterne Contempehrary, Banana, MayMays og Samsø Bær kunne forlade Melstedgård med et vinderdiplom i kategorierne: innovation, konfekture, mad og drikke.
Som noget nyt i år indstilles alle finalister til den store fælles nordiske fødevarepris EMBLA, der hylder det ypperligste i det nordiske køkken og har til formål at promovere nordisk madkultur internationalt.
–-
Hamlet Protein ansætter international kalvespecialist
Hamlet Protein ansætter Nicholas Anglade i en nyoprettet stilling som Category Manager Ruminants for at understøtte virksomhedens ambitioner inden for ernæring til unge produktionsdyr.
Nicholas Anglade, der er franskmand, er uddannet ved Rennes National School of Agronomy og Essec Cergy Pontoise. Han har mange års erfaring og et stærkt netværk fra sin karriere i førende internationale virksomheder.
Hamlet Protein producerer sojabaserede protein- og fiberingredienser til smågrise, kyllinger og kalve på to produktionsanlæg i Danmark og USA.
Nicolas Anglade
Nicolas Anglade
--
DLG ansætter ny vicekoncerndirektør
Camilla Blicher Simonsen tiltræder den 1. september som vicekoncerndirektør for salg og kunderelation i DLG og indtræder samtidig i koncernens group management.
Med sig har Camilla Blicher Simonsen mere end 20 års kommerciel erfaring og kommer fra en stilling som senior sales director i Arla, hvor hun har ansvaret for salg og marketing til foodservice-segmentet i Danmark.
Som vicekoncerndirektør skal Camilla Blicher Simonsen, der er 46 år, stå i spidsen for DLG’s danske salgsorganisation, der gennem det seneste års tid har gennemgået en større transformation med det mål at styrke relationen til kunderne og forbedre kundeoplevelsen.
Camilla Blicher Simonsen er uddannet cand.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus og begyndte sin karriere i Procter & Gamble Denmark. I 2006 kom hun til Arla, hvor hun har haft forskellige roller inden for salg og marketing – blandt andet som marketingdirektør og siden 2019 som senior sales director for Foodservice i Danmark.
14-27-oe
Camilla Blicher Simonsen