Arla storsælger økologi til storkøkkener
Nye tal fra Arla Pro viser, at Arla Pros omsætning af økologiske produkter til storkøkkener er steget med hele 140 procent fra 2012 til 2019.

Mælk er ifølge Arla væsentlig årsag til, at så stor en del af storkøkkeners varer i dag er økologiske.
I 2019 var hele 40 procent af de mejeriprodukter Arla leverede til danske storkøkkener, økologiske. Det er en stor stigning i forhold til tidligere. I perioden 2012 til 2019 er øko-salget til storkøkkener steget med hele 140 procent Det er især økologisk mælk, der hitter. Mælken udgør i dag størstedelen af den samlede mængde økologiske produkter, som Arla Pro leverer til storkøkkenerne. Det er der ifølge Jesper Vanghøj, Head of Marketing hos Arla Pro, en god årsag til.
- Tilbage i 1990’erne var mælken den helt store murbrækker i forhold til at få de økologiske produkter ud i landets storkøkkener. Så det kommer ikke bag på mig, at mælken fortsat er det produkt, vi leverer mest af i den økologiske variant, siger Jesper Vanghøj og fortæller, at storkøkkenerne var et godt springbræt til at
bringe økologien ud til danskerne.