Arla storsælger økologi til storkøkkener

Nye tal fra Arla Pro viser, at Arla Pros omsætning af økologiske produkter til storkøkkener er steget med hele 140 procent fra 2012 til 2019.

I 2019 var hele 40 procent af de mejeriprodukter Arla leverede til danske storkøkkener, økologiske. Det er en stor stigning i forhold til tidligere. I perioden 2012 til 2019 er øko-salget til storkøkkener steget med hele 140 procent  Det er især økologisk mælk, der hitter. Mælken udgør i dag størstedelen af den samlede mængde økologiske produkter, som Arla Pro leverer til storkøkkenerne. Det er der ifølge Jesper Vanghøj, Head of Marketing hos Arla Pro, en god årsag til.

- Tilbage i 1990’erne var mælken den helt store murbrækker i forhold til at få de økologiske produkter ud i  landets storkøkkener. Så det kommer ikke bag på mig, at mælken fortsat er det produkt, vi leverer mest af i den økologiske variant, siger Jesper Vanghøj og fortæller, at storkøkkenerne var et godt springbræt til at
bringe økologien ud til danskerne.

Læs også