Kramp Danmark har som led i en strategisk indsats valgt at slå sine digitale platforme sammen.
Da Kramp Group i sommeren 2020 lancerede den online markedsplads Maykers på det danske marked, var det for at være på forkant med digitaliseringen i agri-branchen. Nu har den Skjern-baserede grossist valgt at udfase Maykers-brandet ved at integrere og forene de bedste egenskaber fra maykers.dk til kramp.com.
- Vi ønsker at styrke Kramps digitale tilstedeværelse og gøre det nemmere for vores forhandlere og landmænd at få det, de skal bruge fra Kramp. Derfor er vi kommet til den konklusion, at vi vil simplificere vores setup, og at vi gør det bedst ved at slå vores onlineløsninger sammen på én platform, siger Peter Søgaard, salgsdirektør i Kramp Danmark, i en pressemeddelelse.
Salget på Maykers er steget 550 procent i år
- En succes
Ifølge virksomheden har brugen af Maykers været til gavn for Kramp, og udfasningen skal udelukkende ses i en strategisk satsning.
- Maykers har været en succes, og vi har formået at få mange landmænd til at tænke anderledes, når det gælder indkøb. Den erfaring, vi har fået af det, vil vi nu trække med over i Kramps univers. Vi får ikke alle funktioner med over, men arbejder på at få de bedste egenskaber fra Maykers integreret i Kramp.com, fortæller Peter Søgaard.
Kramps forhandlere anvender i dag kramp.com, men landmændene har kunnet tilgå Kramps sortiment via maykers.dk. Men fra årsskiftet skal de også bruge kramp.com for at se sortimentet. Kramp Group er Europas største leverandør af reservedele og tilbehør til blandt andet landsbrugssektoren.
Landbrugsgrossist stræber efter at være landmandens foretrukne leverandør