380 millioner kroner.

Så meget investerer Arla Foods i et nyt produktionsanlæg i Bahrain, hvor man allerede er markedsleder i den vigtige kategori for ost på glas i MENA-regionen (Mellemøsten og Nordafrika)

Efterspørgslen på Puck-smøreost er stigende og særligt stor under Ramadanen og op til skolestart, og i de perioder er produktionen på Bahrain-anlægget næsten på fuld kapacitet.

For at sikre den førende position og fremtidssikre mod forventet vækst i efterspørgslen har Arla nu valgt at investere det trecifrede millionbeløb i at øge produktionen af smøreost på glas med 30 procent.

- Vi har et af de mest kendte og elskede mejeriprodukter i regionen, og vi er stolte af at være en del af familiers madlavning – både i hverdagens travlhed og ved særlige lejligheder, siger Lillie Li Valeur, Executive Vice President og ansvarlig for Arlas internationale forretning, i en pressemeddelelse og tilføjer:

- Vi ved, at efterspørgslen topper på bestemte tidspunkter af året, og for at imødekomme det og fastholde den tillid, kunder og forbrugere viser os, investerer vi nu markant i at udvide vores produktion.

Arla Foods overtog produktionsanlægget i Bahrain i 2019 og har siden investeret i at opdatere og udvide anlægget. Den nye investering skal sikre mejerivirksomhedens markedslende position og styrke relationen til forbrugerne i regionen. Den vil ligeledes skabe 20 nye arbejdspladser og reducerer CO2-udledningen pr. ton gennem solpaneler og ændret køleteknologi.

Byggeriet forventes at begynde ved udgangen af 2025.

Business