Unges mødre skal være med til at få flere til at vælge en erhvervsrettet ungdomsuddannelse
En ny kampagne skal få de unge, der står over for at
skulle vælge ungdomsuddannelse, til i højere grad at vælge en erhvervsrettet
ungdomsuddannelse.
Og mor er våbnet, der skal nuancere de unges syn på
ungdomsuddannelserne.
- Ideen bag kampagnet er at åbne ”mors” øjne, så hun får
øje på de mange spændende muligheder, der ligger i at vælge en erhvervsrettet
ungdomsuddannelse. Vi ved, at mange forældre pr. automatik anbefaler deres
teenager at vælge det almene gymnasium. Men jeg tror ofte, det bunder i, at
forældre ikke kender til de mange andre spændende muligheder. Og det vil vi
gerne lave om på, lyder det fra næstformand i Danske Erhvervsskoler Ib Haahr.
Konkret består ”Mor-kampagnen" blandt andet af en ny
hjemmeside med relevant information om de erhvervsrettede
ungdomsuddannelser.