Mor skal få øjnene op for uddannelser

Unges mødre skal være med til at få flere til at vælge en erhvervsrettet ungdomsuddannelse

En ny kampagne skal få de unge, der står over for at skulle vælge ungdomsuddannelse, til i højere grad at vælge en erhvervsrettet ungdomsuddannelse.

Og mor er våbnet, der skal nuancere de unges syn på ungdomsuddannelserne.

- Ideen bag kampagnet er at åbne ”mors” øjne, så hun får øje på de mange spændende muligheder, der ligger i at vælge en erhvervsrettet ungdomsuddannelse. Vi ved, at mange forældre pr. automatik anbefaler deres teenager at vælge det almene gymnasium. Men jeg tror ofte, det bunder i, at forældre ikke kender til de mange andre spændende muligheder. Og det vil vi gerne lave om på, lyder det fra næstformand i Danske Erhvervsskoler Ib Haahr.

Konkret består ”Mor-kampagnen" blandt andet af en ny hjemmeside med relevant information om de erhvervsrettede ungdomsuddannelser.

Læs også