Målet for Arla Foods er, at dansk smør skal finde vej til blandt andre russiske og kinesiske forbrugere
For få uger siden overtog Arla varemærket Lurpak for 150
millioner kroner. Og det er planen, at dansk smør skal bredes ud på endnu flere nye
markeder – for eksempel Arlas vækstmarkeder i Rusland og Kina. Det skriver
Jyllands-Posten torsdag.
Koncerndirektør i Arla Foods Jais Valeur forklarer
således, at ambitionen klart er at lade Lurpak vokse endnu mere.
- Det betyder, at vi vil investere mere langsigtet og
massivt i yderligere ekspansion og innovation af Lurpak-mærket på nye markeder.
Arla har brug for at vide, at vi har sikkerhed for den øgede risiko, som vi tager
ved at investere i nye, fjerne markeder, siger Jais Valeur til Jyllands-Posten.
Selv om Arla har overtaget ansvaret for Lurpak-mærket, har
andre danske mejerier fortsat mulighed for at producere Lurpak.