Arla vil sprede Lurpak ud på flere markeder

Målet for Arla Foods er, at dansk smør skal finde vej til blandt andre russiske og kinesiske forbrugere

For få uger siden overtog Arla varemærket Lurpak for 150 millioner kroner. Og det er planen, at dansk smør skal bredes ud på endnu flere nye markeder – for eksempel Arlas vækstmarkeder i Rusland og Kina. Det skriver Jyllands-Posten torsdag.

Koncerndirektør i Arla Foods Jais Valeur forklarer således, at ambitionen klart er at lade Lurpak vokse endnu mere.

- Det betyder, at vi vil investere mere langsigtet og massivt i yderligere ekspansion og innovation af Lurpak-mærket på nye markeder. Arla har brug for at vide, at vi har sikkerhed for den øgede risiko, som vi tager ved at investere i nye, fjerne markeder, siger Jais Valeur til Jyllands-Posten.

Selv om Arla har overtaget ansvaret for Lurpak-mærket, har andre danske mejerier fortsat mulighed for at producere Lurpak.

Læs også