Styrelse: Større tilfredshed med Tast Selv-service

EU-direktør i NaturErhvervstyrelsen Sarah Børner erkender dog, at der stadig er plads til forbedringer

Den overordnede oplevelser hos landmænd og konsulenter ved ansøgningsrunden i Tast Selv-service i år var langt bedre end året før.

Det vurderer NaturErhvervstyrelsen i hvert fald på baggrund af en undersøgelse, som 4.500 landmænd og konsulenter har svaret på efter forårets ansøgningsrunde.

Ifølge NaturErhvervstyrelsen viser undersøgelsen, at 34 procent af konsulenterne og 42 procent af landmændene var tilfredse eller meget tilfredse med forløbet i år. Til sammenligning var syv procent af konsulenterne og 29 procent af landmændene sidste år tilfredse eller meget tilfredse med forløbet dengang.

- Det er utroligt glædeligt, at både landmænd og konsulenter har haft en mere positiv oplevelse af ansøgningsrunden i år. Vi ved godt, at der er plads til yderligere forbedringer, og vi fortsætter arbejdet for at øge tilfredsheden endnu mere frem mod ansøgningsrunden i 2014, siger EU-direktør i NaturErhvervstyrelsen Sarah Børner i et nyhedsbrev.

Heri fremgår det, at undersøgelsen også viser, at konsulenterne prioriterer driftssikkerhed som det væsentligste forbedringsområde, mens tekniske forbedringer også fortsat er et stort ønske.

Læs også