EU-direktør i NaturErhvervstyrelsen Sarah Børner erkender dog, at der stadig er plads til forbedringer
Den overordnede oplevelser hos landmænd og konsulenter ved
ansøgningsrunden i Tast Selv-service i år var langt bedre end året før.
Det vurderer NaturErhvervstyrelsen i hvert fald på
baggrund af en undersøgelse, som 4.500 landmænd og konsulenter har svaret på efter
forårets ansøgningsrunde.
Ifølge NaturErhvervstyrelsen viser undersøgelsen, at 34
procent af konsulenterne og 42 procent af landmændene var tilfredse eller meget
tilfredse med forløbet i år. Til sammenligning var syv procent af konsulenterne
og 29 procent af landmændene sidste år tilfredse eller meget tilfredse med
forløbet dengang.
- Det er utroligt glædeligt, at både landmænd og
konsulenter har haft en mere positiv oplevelse af ansøgningsrunden i år. Vi ved
godt, at der er plads til yderligere forbedringer, og vi fortsætter arbejdet
for at øge tilfredsheden endnu mere frem mod ansøgningsrunden i 2014, siger
EU-direktør i NaturErhvervstyrelsen Sarah Børner i et nyhedsbrev.
Heri fremgår det, at undersøgelsen også viser, at
konsulenterne prioriterer driftssikkerhed som det væsentligste
forbedringsområde, mens tekniske forbedringer også fortsat er et stort ønske.