NaturErhvervstyrelsen retter nu nogle uheldige
brugerindstillinger i Tast selv-service.
Nogle brugere af Tast selv-service har således en brugerindstilling,
så de ikke opdager, når de skal svare på en høring om arealstøtte fra
NaturErhvervstyrelsen.
Nogle landmænd har rettet deres brugerindstillinger i Tast
selv-service, så de hverken modtager deres breve med posten i papirform eller
en e-mail. Deres breve ligger kun som pdf-fil inde i Tast selv-service.
De har
desuden fravalgt at få en besked på e-mail eller SMS, når der ligger et brev
til dem i Tast selv-service. De får derfor ikke nogen besked, når
NaturErhvervstyrelsen sender dem et brev.
Efter rettelserne er foretaget får alle, der har oplyst en e-mail
adresse eller mobiltelefonnummer, fremover besked. Hvis der ikke er oplyst
noget af dette, sætter styrelsen indstillingerne til, at brugeren modtager sine
breve på papir.
30 landmænd har på denne måde modtaget et brev på Tast
selv-service, som de ikke har svaret på. Sandsynligvis fordi de ikke har
opdaget brevet. Styrelsen sender nu disse breve igen med posten med en ny
svarfrist.
Samtidig er deres brugerindstilling blevet rettet, så de fremover
modtager breve på papir.