Kampen om de »naturlige« labels er trang

Dagligvarekædernes satsning på økologiske plantedrikke under eget mærke vender op og ned på et marked i vækst, skriver Dansk Handelsblad, som baserer konklusionen på basis af nye salgstal fra Nielsen.

Naturli har gennem en årrække været den eneste valgmulighed for de kunder, som ønskede at købe et plantebaseret, økologisk alternativ til mælk. Men i takt med at plantetrenden er skyllet ind over landet, har flere af dagligvarekæderne lanceret private label serier med havre- og risdrikke. De sælges ofte betydeligt billigere end Naturlis produkter, og ifølge Dansk Handelsblad presser de nye og billigere alternativer Naturli’.

Både kæderne under Coop, Salling Group samt discountkæden Rema 1000 er blandt de kæder, som har lanceret egne serier af plantedrikke, og det efterlader mindre plads til de tilsvarende varer fra Naturli’, erkender Adm. direktør i Naturli’ Foods, Henrik Lund.

 

Læs også