Virksomhedsunivers skal lokke unge til fødevarebranchen

Der er plads til, at langt flere unge vælger en karriere i fødevarebranchen, der byder på både gode job- og karrieremuligheder. Arkivfoto
Der er plads til, at langt flere unge vælger en karriere i fødevarebranchen, der byder på både gode job- og karrieremuligheder.
Det er baggrunden for Future Food, som er fødevare- og landbrugsbranchens fælles kampagne for at rekruttere flere unge til branchens uddannelser.
Parterne bag, heriblandt Landbrug & Fødevarer, vil gerne vise de unge, der står og skal vælge en uddannelse, at også en karriere i fødevarebranchen er en mulighed. Derfor at de lavet et »virksomhedsunivers«, som tydeliggør forbindelsen med uddannelse og efterfølgende karrieremuligheder. Det skriver Landbrug & Fødevarer på deres hjemmeside.
Virksomhedsuniverset er netop lanceret, men det er planen løbende at udvide kredsen af virksomheder. Blandt de virksomheder, der allerede er en del af virksomhedsuniverset, er Chr. Hansen, Danish Crown, Palsgaard, Danish Agro, DLF, HKScan, Teknologisk Institut og Vestjyllands Andel.
Bag Future Food står: Dansk Industri, GLS-A, Landbrug & Fødevarer, 3F, IDA, JA / DM Bio og Tænketanken Frej. Se mere på www.futurefood.nu.