Arla har indgået et strategisk samarbejde med Peter Larsen Kaffe, som skal inspirere til bedre kaffe- og mælkeoplevelser.
Der findes mange forskellige variationer af kaffe, men for mange er kombinationen af kaffe og mælk noget, der hænger naturligt sammen.
For at inspirere til gode smagsoplevelser, hvor kvalitetskaffe og den rigtige mælk går hånd i hånd, har Arla Foods og Peter Larsen Kaffe indgået et strategisk og værdiskabende partnerskab. Begge virksomheder fremhæver rådgivning, knowhow og stærke brand koncepter som en styrke i det nye samarbejde.
- Kaffe og mælk hænger naturligt sammen, og med samarbejdet kan vi tilgå vores fælles kunder med størst mulig kompetence. Vores ønske har været at finde en samarbejdspartner, der har en lige så ambitiøs tilgang til partnerskabet, som vi har i Arla Pro, og som evner at få helheden til at blive større end de enkelte dele, siger Kamilla Korsgaard Svane, Head of Foodservice i Arla, i en pressemeddelelse.
Arla udfaser plantedrikke i supermarkederne
Hos Arla Pro ses der flere ligheder mellem Arla og Peter Larsen Kaffe, og hos kaffe-grossisten har man fokus på at skabe værdi gennem knowhow, vidensdeling og de stærke kaffekompetencer.
- For os er smag og kvalitet essentielt. Derfor er vores konsulenter sensorisk uddannede i kaffe, så de kan rådgive kunder bedst muligt om alt fra valg af kaffebønner til maskiner – og samtidig hvordan mælken fungerer bedst på kaffemaskinerne. Partnerskabet giver mening på flere niveauer, og vi komplimenterer hinanden perfekt i forhold til kaffeoplevelsen som helhed, forklarer Lars Nørskov, Head of Out of Home hos Peter Larsen Kaffe.
Begge virksomheder forventer, at der vil være forskellige tiltag og aktiviteter, der kan opleves i 2025, og Arla Pro’s mælk allerede i Peter Larsen Kaffe & Woody’s mobile kaffebarer.