Salget af fast food er stigende, og baggrunden er
økonomisk fremgang efter en årrække med finanskrise.
Den mener man hos Tulip Food Company, hvor man i det
seneste år tydeligt har mærket, at danskerne igen er blevet hurtigere på
aftrækkeren, når sulten skal stilles. Det oplyser Danish Crown.
- Humøret
er generelt blevet bedre, og salget er stigende. Forhandlerne kan tydeligt mærke,
at pengene sidder lidt løsere, og at folk er hurtigere til at købe en hotdog
eller en softice, når de er på tur, siger kommunikationschef i Tulip Food
Company Rune Jungberg Pedersen til Danish Crowns hjemmeside.
Her fremgår det, at tendensen bliver yderligere forstærket af det gode vejr,
som betyder, at de mange rene sommerbutikker klarer sig bedre end tidligere år.
- Fremgangen kan deles op i den generelle økonomiske fremgang, og så den
fremgang, der skyldes det gode vejr, som har stor betydning for nogle butikker.
Der er jo kun salg fra strandbutikkerne, hvis der er folk på stranden, og det
har der været i år, lyder det fra Rune Jungberg Pedersen.